Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

  • Det är bra om läraren inleder mötet med att hälsa på alla studenter vid namn för en mer personlig kontakt. 
  • Använd headset för bättre ljudkvalitet. 
  • Se till att mikrofonen är avstängd när du själv inte ska prata.  
  • Den som är host/värd har möjlighet att tillfälligt stänga av deltagarnas mikrofoner. 
  • Sitt inte i motljus och se till att rummet du sitter i inte är stökigt. 
  • Försök i möjlig mån att sitta ostörd för att undvika onödiga störmoment. 
  • Använd gärna gester och mimik för att svara, var uttrycksfull!  
  • Använd också chatten och reaktionssymbolerna, för att skriftligt svara på frågor eller som deltagare be om ordet istället för verbalt.
    Reaktioner som kan användas i Zoom
  • Ge varandra tid för att svara. Det kan bli en viss fördröjning så ha tålamod!  
  • Mötesvyn är individuell och din vy är inte den samma som övriga deltagare, dvs. deltagarbilderna är i olika ordning. 

Lycka till med ditt e-möte! Tipsen ovan gäller såväl deltagare som värdar.

Senast uppdaterad