Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

The role of GRADE is to provide a high quality research environment. Participating universities will cooperate in providing courses based on their expertise. This will imply that central issues with a bearing on the digitalization of education, namely school policy, teaching, learning, assessment and professional development
will be researched from different perspectives and with different methodological approaches.

The doctoral students will be admitted to third-cycle subject areas (disciplines) at the partnering universities and GRADE will provide a frame for courses, seminars, conferences, and supervision. It will be conducted both atcampus and through different forms of communication-technologies.The long-term ambition of GRADE is a national center for research on digital technologies in education, with a bi-annual admission of doctoral students and a postdoctoral program.

GRADE will be conducted in cooperation between six Swedish universities; Umeå University ; University of Gothenburg; KTH Royal Institute of Technology; Mid SwedenUniversity; University of Gävle; and University West Sweden.

Läs mer om GRADE här.

Forskningsområde

  • Samhällsvetenskap
  • Humaniora
  • Arbetsintegrerat lärande
  • Utbildningsvetenskap/Pedagogik/Didaktik
  • Informatik
  • Studier om ett hållbart samhälle

Forskningsmiljö / Institution

  • Arbetsintegrerat lärande
  • Institutionen för ekonomi och IT

Projektledare

  • Lars Svensson

Medverkande Högskolan Väst

  • Lars Svensson

Övriga projektmedverkande

Göran Fransson Högskolan i Gävle

Anders D Olofsson Umeå Universitet

Stefan Hrastinski Kungsliga Tekniska högskolan

Jimmy Jaldemark Mittuniversitetet

Lena-Maria Öberg Mittuniversitetet

Johan Lundin Göteborgs Universitet

Forskningspartner

  • Göteborgs universitet
  • Kungliga tekniska högskolan KTH
  • Högskolan i Gävle
  • Umeå universitet

Forskningsfinansiär

  • Vetenskapsrådet

Projekttid

2018 - 2021

Senast uppdaterad